استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

سیمرغ‌هایی که به خراسانی‌ها رسید | «بدون قرار قبلی»، برنده جایزه نگاه ملی

  • کد خبر: ۹۸۸۷۷
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
سیمرغ‌هایی که به خراسانی‌ها رسید | «بدون قرار قبلی»، برنده جایزه نگاه ملی
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر دیشب با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان در حالی به کار خود پایان داد که سه سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه ویژه شهید سردار سلیمانی)، بهترین طراحی لباس و بهترین فیلم کوتاه به هنرمندان مشهدی رسید.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر دیشب با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان در حالی به کار خود پایان داد که سه سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه ویژه شهید سردار سلیمانی)، بهترین طراحی لباس و بهترین فیلم کوتاه به هنرمندان مشهدی رسید.

سیمرغ سردار وطن به مشهد آمد

بهروز شعیبی، سینماگر مشهدی که پیش از این سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه‌نو سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «دهلیز» به‌دست آورده و نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دارکوب» شده بود، برای فیلم «بدون قرار قبلی» سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی را به‌دست آورد. فیلمی که بخش مهمی از آن در مشهد جلو دوربین رفته و برخی از بازیگران آن ازجمله الهام کردا نیز با لهجه مشهدی صحبت می‌کنند. پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی و رضا صابری بازیگران اصلی این اثر سینمایی اند.

بهروز شعیبی پس از دریافت جایزه از دست زینب سلیمانی، دختر شهید سپهبد سلیمانی، گفت: جایزه نگاه ملی برای ما ارزش دارد، اما جای برخی از دوستانمان که برای این فیلم زحمت کشیدند، اینجا خالی است. توقع و خواهش ما این بود که دست‌کم بازی این عزیزان دیده شود.

او بیان کرد: من این جایزه را به نمایندگی از یک گروه گرفتم که نزدیک به یک‌سال در تلاش برای ساخت «بدون قرار قبلی» بود و برخلاف برخی اظهارنظر‌ها از این فیلم هیچ حمایت خاصی نشد. ما فقط یک انگیزه بزرگ داشتیم تا فیلمی برای ایران بسازیم. خداراشکر که این فیلم همان جایزه‌ای را گرفت که باید می‌گرفت. به گفته شعیبی این جایزه یک صاحب دارد. او ادامه داد: من و محمودبابایی، تهیه‌کننده فیلم، جایزه را به دست صاحبش در چند روز آینده می‌رسانیم.

بهروز شعیبی در بخش کارگردانی هم نامزد دریافت سیمرغ برای «بدون قرار قبلی» شده بود، اما جایزه این بخش را دریافت نکرد. فیلم او، اما در بخش بهترین صداگذاری هم سیمرغ بلورین را دریافت کرد. با توجه به حضور نداشتن علیرضا علویان در سالن، شعیبی خود روی صحنه رفت و این تندیس را دریافت کرد.

شعیبی به عنوان بازیگر هم با فیلم «هناس» در بخش مسابقه سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. او در این فیلم نقش شهیدداریوش رضایی‌نژاد، دانشمند هسته ای، را ایفا کرده بود، اما برای این نقش در بخش بازیگری کاندیدای دریافت سیمرغ نشد.

۲ سیمرغ دیگر برای خراسانی‌ها

رضا نجاتی، دیگر سینماگر مشهدی هم سیمرغ بهترین فیلم کوتاه داستانی را برای فیلم «ارفاق» از آن خود کرد. این اثر با بازی هوتن شکیبا در جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال نیز در رشته‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شد و یک تندیس جشنواره را نیز برای فیلم‌برداری به دست آورد. نجاتی بعد از دریافت سیمرغ جایزه اش را به خانواده‌اش تقدیم کرد و همچنین از ساخت اولین فیلم بلندش خبر داد.

سیمرغ بهترین طراحی لباس هم به مارال جیرانی، هنرمند خراسانی، برای فیلم «خائن کشی» ساخته مسعود کیمیایی رسید. جیرانی پارسال هم برای طراحی لباس فیلم «بی همه چیز» سیمرغ این بخش را از آن خود کرده بود.

برگزیدگان دیگر بخش‌ها

پرونده چهلمین جشنواره فیلم فجر با معرفی هنرمندان برگزیده بخش سودای سیمرغ بسته شد. براین اساس در بخش بهترین بازیگر مرد، سیمرغ جشنواره به امین حیایی برای بازی در فیلم «برف آخر» و در بخش بهترین بازیگر زن، سیمرغ به طناز طباطبایی برای بازی در فیلم «بی رؤیا» رسید. سیمرغ نقش مکمل مرد و نقش مکمل زن هم به ترتیب از آن نادر سلیمانی برای بازی در فیلم «ضد» و صدف اسپهبدی برای بازی در فیلم «علفزار» شد. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم به فرشته حسینی برای فیلم «دسته دختران» رسید.

در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد هم دیپلم افتخار به علی اکبر اصانلو برای فیلم «نگهبان شب» رسید. دیپلم افتخار جایزه ویژه هیئت داوران به سیدهادی محقق، کارگردان فیلم «درب» و سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران به امیرحسین عسکری برای کارگردانی «برف آخر» رسید.

همچنین کاظم دانشی سیمرغ بهترین فیلم‌نامه را برای نگارش فیلم‌نامه «علفزار» کسب کرد و سیمرغ کارگردانی به رضا میرکریمی برای ساخت فیلم «نگهبان شب» رسید.

«موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه کنندگی حبیب ا... والی نژاد هم عناوین بهترین فیلم اول و بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

 
معرفی فیلم «دسته دختران» منیر قیدی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->